Möt Anna-Carin, en erfaren assistent och arbetsledare som har arbetat inom personlig assistans i hela 23 år, varav de senaste fyra som arbetsledare. Anna-Carin började sin karriär inom hemtjänsten, men en före detta chef introducerade henne till personlig assistans och där har hon stannat sedan dess.

”Det bästa med mitt jobb är att jag får hjälpa en annan människa att leva ett rikt liv,” berättar hon. För Anna-Carin är det viktigt att skapa en vardag fylld med meningsfulla aktiviteter för sin kund, oavsett om det handlar om att göra ärenden, åka på aktiviteter, eller att njuta av en dag i solen – en favorit för dem båda! 🌞🍦

Att vara personlig assistent kräver många egenskaper: lyhördhet, kreativitet, stresstålighet och noggrannhet är några av de kvaliteter Anna-Carin värderar högst. ”Jag har arbetat länge med mina kunder – 10 år med en och nu 8 år med min senaste – och det har blivit en trygghet och trivsel i vårt samarbete,” säger hon.

Anna-Carin betonar också vikten av att hitta balans i yrkesrollen: att vara personlig men inte privat och att alltid möta kunden med respekt och integritet. ”Detta är ett jobb och kunden är inte en vän utan en person jag hjälper att få en meningsfull vardag. Jag tänker fortsätta jobba så länge kroppen orkar, för det här är verkligen meningsfullt arbete för mig.”

Vi är otroligt stolta över att ha Anna-Carin i vårt team! ❤️