Nu har det gått tre veckor sedan Lilja Assistans tog över den kommunala assistansen från Linköpings kommun. Vi har pratat med Gunnel, anhörig till en av våra kunder i Linköping.
Nu har det gått tre veckor sedan övergången från Linköpings kommun. Hur tycker ni att det gått?
Övergången har gått BRA, trots kommunens senfärdighet bl a med att överlämna korrekta uppgifter till Lilja. Det var stressigt innan vi visste att allt skulle komma att fungera men vi fick löpande besked från Lilja och de infriade alla löften i tid.
Hur upplever ni tillgängligheten och bemötandet i er kontakt med Lilja Assistans?
Tillgängligheten och bemötandet är MYCKET bra! Lilja är ett bolag som verkligen bryr sig om sina kunder.
Känner ni att ni får vara delaktiga i utformandet av assistansen?
Vi känner absolut att vi får vara delaktiga i assistansens utformning, dessutom har vi omgående erbjudits support med att genomlysa och ifrågasätta makens mycket otillräckliga assistansbeslut från LSS, för att om möjligt kunna beviljas fler timmar.
Är ni nöjda med Lilja Assistans?
Vi är MYCKET NÖJDA med Lilja Assistans på samtliga punkter och vi gratulerar kommunen till att ha fattat ett bra beslut när man lät Lilja ta över den kommunala assistansverksamheten!